تراول گردی:اخبار گردشگری ایران |معرفی تور|معرفی هتل|خاطرات سفر

وبلاگی برای اخبار مهم گردشگری و خاطرات سفر معرفی تور

تراول گردی:اخبار گردشگری ایران |معرفی تور|معرفی هتل|خاطرات سفر

وبلاگی برای اخبار مهم گردشگری و خاطرات سفر معرفی تور

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

گزارش یافته ها و بررسی سانحه هواپیمای چلنجر ۶۰۴ شرکت MC Aviation با مالکیت آقای باشاران سرمایه دار ترکیه ای که در استان چهارمحال و بختیاری سقوط کرده بوده به کشورهای ترکیه و کانادا إرسال گردید تا توافق برای انتشار گزارش نهایی میسر گردد. این هواپیما بمدت سه روز در فرودگاه شارجه متوقف بوده و سپس با ١١ سرنشین به سمت فرودگاه استانبول پرواز کرده و در ارتفاع ٣٦ هزار پایی و بهنگام عبور از فضای ایران دچار اختلاف در نشاندهنده های سرعت (Unreliable Airspeed ) شده و خلبان که با افزایش سرعت در سمت خود مواجه بوده که ابتدا درخواست افزایش ارتفاع کرده و سپس با کاهش قدرت موتورها و بدون توجه به سایر نشاندهنده ها سعی در اصلاح آن داشته که متاسفانه هواپیما به حالت واماندگی رسیده و با کاهش مجدد ارتفاع ، دو موتور هواپیما خاموش شده و هواپیما به کوه هلن در منطقه کیار چهار محال و بختیاری برخورد کرده است. بعضی از شاهدین آتش سوزی موتور را عنوان کرده بودند که مستندی برای آن نیست و آتش سوزی پس از سقوط هواپیما حادث گردیده است. لازم بذکر است جستجوها برای یافتن جسد خلبان به نتیجه نرسیده است.


درخصوص نحوه بوجود آمدن عیب در هواپیما ، هنوز توافق مابین کارخانه سازنده Bombardier و تیم بررسی سانحه صورت نگرفته است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۷ ، ۱۹:۵۳

رییس سازمان حج و زیارت گفت: امسال در قالب ۵۸۳ کاروان از سراسر کشور، ۸۵ هزار و ۲۰۰ ایرانی به سفر حج اعزام خواهند شد.


به گزارش ایسنا-منطقه گلستان به نقل از استانداری گلستان، حمید محمدی - رییس سازمان حج و زیارت - در دیدار با استاندار گلستان اظهار کرد: بر اساس زمان‌بندی از ۲۷ تیرماه زوار به مدینه منوره (مدینه قبل) و از ۸ مرداد به جده (مدینه بعد) اعزام خواهند شد که این سفر حدود ۳۱ تا ۴۰ روز به طول می انجامد.


محمدی به تعداد زائران استان گلستان اشاره کرد و افزود: از استان گلستان، چهار هزار زائر در قالب ۲۷ کاروان از ۲۰ لغایت ۲۴ مرداد (مدینه بعد) به عربستان اعزام خواهند شد.


رییس سازمان حج و زیارت کشور به امکانات و تدابیر اندیشیده شده برای زوار نیز اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات به بیش از ۸۵ هزار نفر کار پیچیده ای است اما با کار فشرده و هماهنگی های صورت گرفته، همه امکانات از قبیل هتل، پرواز، پزشکی، تغذیه و غیره به طور کامل تأمین شده است.


استاندار گلستان نیز در این دیدار اظهار امیدواری کرد که با تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده، زائران عزیز استان سفری خوب با کمترین مشکل را در پیش داشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۷ ، ۱۶:۳۲